Klachten
Ervaart u een probleem op of met onze school? Probeer er eerst samen met de betrokkenen uit te komen. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u het probleem bespreken met de contactpersoon of in gesprek gaan met onze schooldirecteur.
Komt u er samen op school niet uit? Dan kunt u het probleem kenbaar maken bij het bestuur van Agora. Het College van Bestuur is bereikbaar via het mailadres secretariaat@agora.nu.
Het College van Bestuur zal kijken of door hun bemiddeling een oplossing kan worden bereikt.
Ook kunt u contact opnemen met de (externe) vertrouwenspersoon van Agora. De vertrouwenspersoon is onafhankelijk en niet aan de school verbonden. De vertrouwenspersoon gaat na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt of dat er aanleiding is om een klacht in te dienen.
De vertrouwenspersoon is bereikbaar via het mailadres info@in-b-tweenadvies.nl.
Als het probleem niet opgelost is/wordt kunt u een klacht indienen bij het College van Bestuur van Agora of bij de klachtencommissie. Agora heeft geen eigen klachtencommissie maar heeft zich aangesloten bij een landelijke geschillencommissie (Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs).
Het indienen van een klacht:
- wordt schriftelijk gedaan;
- bevat uw naam en adres;
- bevat de naam van degene over wie de klacht gaat;
- bevat de naam en adres van de school;
- omschrijft de klacht en de periode waarin de klacht zich afspeelt;
- bevat een kopie van eventuele relevante stukken;
- en is voorzien van een datum en een handtekening.
Dit kan worden gestuurd aan:
- het College van Bestuur
- per mail: secretariaat@agora.nu of
- per adres: Postbus 88, 1500 EB Zaandam
Of aan:
- de klachtencommissie van de landelijke Geschillen Commissie Bijzonder Onderwijs. Gegevens van deze stichting treft u aan op www.geschillencommissiesbijzonderonderwijs.nl .
Lees de volledige klachtenregeling
Schoolinformatie:
Als u een klacht heeft over iets dat in of om de school gebeurd is, is het belangrijk dat u op de goede plaats terechtkomt en dat uw klacht zorgvuldig wordt behandeld. Binnen de stichting Agora geldt een klachtenregeling. De regeling is bestemd voor alle betrokkenen bij de Agora-scholen.
Een klacht intern:
Als u een klacht heeft, kijken wij eerst of uw klacht binnen de school kan worden opgelost. U bespreekt een klacht aanvankelijk met de leerkracht: bijvoorbeeld over de begeleiding van uw kind, over een strafmaatregel of over een voorval op school. Komt u er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met de directie of met de contactpersoon op school.
Interne contactpersoon
Er zijn twee contactpersonen die door de directie benoemd zijn: een leerkracht en een ouder. Een contactpersoon ondersteunt de klager, maar houdt zich niet met de inhoud van de klacht bezig. De klager kan de klacht in vertrouwen bespreken met de contactpersoon en samen kijken ze hoe de klacht het beste behandeld kan worden. Dat kan een doorverwijzing zijn naar de externe vertrouwenspersoon, naar de directie of naar de landelijke klachtencommissie.
Contactgegevens
- Schoolcontactpersonen Monique Stijnman (leerkracht) Tel. 075-2010123
- Stefana van der Linden (ouder) via mail stefana@live.nl.